Klub Twórców Reklamy

Young Creatives

Znamy zwycięzców YC Eurobest 2016!

20 października, w Centrum Kreatywności Targowa 56, poznaliśmy zwycięzców kolejnej edycji Young Creatives Eurobest we wszystkich trzech kategoriach: Young Creatives Integrated, Just Creatives, oraz Young Creatives Planners. W nagrodę zwycięzcy wyjadą na festiwal Eurobest odbywający się w tym roku w dniach 30 listopada – 2 grudnia w Rzymie. Ponadto dwa najlepsze zespoły w kategorii Young Creatives Integrated wezmą udział w międzynarodowym finale konkursu.

 

W kategorii Young Creatives Integrated nagrodę główną zdobyły zespoły: Magda Ciereszko i Joanna Wojniłko reprezentujące Lubie to – linked by Isobar oraz Maciej Braksal i Aleksander Piątek z Focus Media Group. Nominacje otrzymali Bartłomiej Walczuk i Bartek Włodarczyk/180 heartbeats + JUNG V. MATT, Adrianna Hochmańska i Irmina Pączek reprezentujące Grandes Kochonos Digital oraz Marcin Pucyk i Kamil Kotarba z 2012 Agency.

img_0638img_0395

Na fot. Joanna Wojniłko i Magda Ciereszko z Lubie to – linked by Isobar oraz Maciej Braksal i Aleksander Piątek z Focus Media Group

 

Partnerem kategorii Young Creatives Integrated była marka Lirene.  Zadaniem konkursowym było stworzenie projektu kampanii zintegrowanej dla linii fluidów Perfect Tone. Young Creatives Integrated to kategoria skierowana do pracowników branży marketingowej, którzy nie skończyli jeszcze 31 lat. Prace w ramach kategorii oceniało jury pod przewodnictwem  Małgorzaty Drozdowskiej i Agnieszki Klimczak z FCB Warsaw.

Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak:

„Wiele prezentacji zaczynało się od stwierdzenia, „…ponieważ w samym produkcie nie ma nic nowego, to…” No właśnie,  i tu zaczynały się schody. Biletami do Rzymu zdecydowaliśmy się nagrodzić 2 teamy, które mimo to, albo właśnie dlatego stworzyły kampanie pokazujące produkt jako epokową zmianę i najbardziej przełomową rzecz, która mogła przydarzyć się współczesnym kobietom: Team, który pozwolił kobietom wreszcie bez stresu  funkcjonować  w świetle dziennym czyli „Światło”. I team który sprawił, że wreszcie, pomimo wydarzeń za oceanem, kolorem skóry nie będzie już ogniście pomarańczowy tylko idealnie cielisty w 6 odcieniach – czyli „Kolor, którego szukałaś””

W kategorii Just Creatives nagrodę zdobyli Artur Dziedzic i Zuzanna Miksiewicz z agencji Publicis. Nominacje otrzymały trzy zespoły: Kornelia Radzięta i Piotr Zarczyński/ Albo Albo, Robert Poryzała i Renata Bujanowska/ Leo Burnett oraz Michał Sosiński i Patryk Michoń z McCann Worldgroup. Prace w kategorii Just Creatives oceniało jury po przewodnictwem Przemysława Bogdanowicza z 2012 agency.

img_0046na fot. Artur Dziedzic i Zuzanna Miksiewicz z Publicis

 

 

Partnerem kategorii Just Creatives była Kompania Piwowarska. Zadaniem uczestników było stworzenie projektu kampanii zintegrowanej dla piwa Prażubr. Kategoria skierowana jest do wszystkich kreatywnych, którzy przekroczyli 31. rok życia.

 

Przemek Bogdanowicz: 

„Za spójność i konsekwencję w proponowanych rozwiązaniach budowania świata marki. Za art direction. Za pochwałę starości, która niesie mądrość… No, i za Prajeża.”

W ramach kategorii Young Creatives Planners uczestnicy mieli za zadanie opracowanie projektu strategii dla Fundacji Integracja. Najlepsza okazała się propozycja autorstwa Ariela Kępki i Marcina Gotowca z MEC. Nominacje otrzymały zespoły: Anna Górecka i Małgorzata Dymecka/ McCann & MRM, Bartłomiej Walczuk i Julia Kałczyńska/ 180heartbeats + JUNG V. MATT oraz  Natalia Drobniak i Ilona Skarbowska reprezentujący Os3. Tegoroczne prace oceniało jury pod przewodnictwem  Adama Nowakowskiego z  Leo Burnett Warszawa.

Adam Nowakowski:

„Aby zmienić zachowania, musimy zmienić bajki. Koncepcja działania u źródeł kultury jest prosta, a zarazem chytra i ambitna. W oparciu o tę strategię można wyznaczyć cele działań na przyszły rok i na kolejnych dziesięć, aby wpływać na zachowania dziś i kształtować je w przyszłości.

Savoir Vivre Integracji w postaci, jaką przedstawiono na briefingu nie jest sexy. Przeciwnie, to dość niezgrabny, anachroniczny materiał pozbawiony wyraźnych zalet w kontekście tego projektu i grupy celowej. Może dlatego większość zespołów wolała ten element briefu zignorować. Zespół 16 znalazł dla niego rolę, wskazał jak go zmienić, a następnie uczynił trampoliną do działań z naprawdę potężnymi partnerami.

Na wstępie swojej prezentacji, panowie wywołali na naszych twarzach pobłażliwe uśmiechy mówiąc, że chcą zmienić świat. 10 minut później byliśmy gotowi uwierzyć, że to może się udać.”

img_0524

Kategoria Young Creatives Planners jest dedykowana strategom, plannerom i reasercherom z agencji reklamowych i  domów mediowych, którzy nie ukończyli 31 lat.

Na fot. Marcin Gotowiec i Ariel Kępka / MEC

 

 

 

Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Eurobest

Partnerzy: Fotolia by Adobe, Fundacja Ad Artis

Współpraca: Rytmika Studio dźwiękowe, 77CATS

Zdjęcia: Przemysław Borys

Creampie