Klub Twórców Reklamy

Kategoria: Digital&Mobile

Nagrody 2015 Pobierz wszystkie kategorie Zgłoś pracę Przewodniczący

Wszystkie kreatywne rozwiązania stworzone na potrzeby internetu, urządzeń mobilnych i cyfrowych kanałów komunikacji.

 

  • IRL - PRZEWODNICZĄCY

    Marcin Talarek

  • McCann & MRM

    Magda Banasik

  • panGenerator

    Krzysztof Goliński

  • Ogilvy & Mather

    Tytus Klepacz

  • Facebook

    Edyta Kotowicz

  • Saatchi & Saatchi IS

    Michał Pawłowski

  • 180heartbeats + JUNG v. MATT

    Mikołaj Sadowski

  • K2 iNTERNET

    Zofia Smełka

A. STRONY

A01. STRONY STWORZONE NA POTRZEBY KAMPANII (TRADYCYJNE, MOBILNE, RESPONSYWNE, INNE).

Są idee, które nigdy nie mogłyby zaistnieć bez starej dobrej stronie internetowej: tradycyjnej lub mobilnej. W tej kategorii jury doceni strony, które potrafiły zaskoczyć, wzruszyć, wciągnąć w interakcję, które oferowały niezapomniane doświadczenia, o których chce się opowiedzieć znajomym. Pod uwagę brane będą: świeżość i oryginalność idei komunikowanej za pomocą strony, staromodny craft, jakość doświadczenia oferowanego przez stronę oraz odpowiedź na proste pytanie: czy strona jest rzeczywiście najlepszym nośnikiem ocenianej idei?

A02. STRONY MAREK

(Prawie) każda marka potrzebuje strony, która w świeży i kreatywny sposób komunikuje jej wartości, historię, DNA. Nie oceniamy tutaj stron stworzonych pod konkretną kampanię, ale te stworzone na dłużej, będące wizytówką marki.

A03. STRONY KORPORACYJNE

W tej kategorii docenimy strony firm (małych, korporacji, organizacji non profit), które realizują ich cele komunikacyjne w świeży i zaskakujący sposób. O firmie czy korporacji można opowiedzieć znacznie ciekawiej niż za pomocą standardowych podstron O FIRMIE, MISJA i REKRUTUJEMY

A04. STRONY INSTYTUCJI PAŃSTWOWYCH

Tworzymy tę podkategorię, by podkreślić, jak bardzo polskie instytucje państwowe potrzebują profesjonalnych stron internetowych: docenimy te, które potrafią opowiedzieć o instytucji w ciekawy i angażujący sposób, które wybijają się ponad typową dla kategorii przeciętność.

A05. INNE

Wszystkie świeże, kreatywne, zaskakujące strony nie pasujące do powyższych kategorii.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

B. FILM ONLINE

Stworzenie filmu z myślą o emisji w internecie / kanale mobile to prawie całkowicie inna robota niż produkcja filmu do telewizji: inne priorytety, inne wytyczne (bo np. Facebook chce ?mute-friendly?), niestety często inne budżety. To kategoria dla kreatywnych filmów interaktywnych, filmów 360 stopni, filmów e-learningowych, filmów na Snapchata czy Vine, czy wreszcie filmów z ambicją, by zostać viralem. I niech to nie będzie po prostu skrót reklamy TV.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

C. FORMATY REKLAMOWE

Nie piszcie, że stworzyliście pierwszy w Polsce triple-hiper-xhtml z wykorzystaniem video 360 stopni. Pokażcie, że za formatem reklamowym online też może stać silna idea, że też może zaskakiwać, wzruszać, angażować, śmieszyć, wyłamywać się z kategorii.

  • C01. BANNERY
  • C02. E-MAILING
  • C03. FORMATY MOBILNE
  • C04. INNE

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

D. KOMUNIKACJA WIRUSOWA

Stworzenie kampanii, o której z wypiekami na twarzy mówi cały internet, to sztuka sama w sobie. Wyniki są tu ważne – udowodnijcie, że buzz wokół kampanii (przynajmniej w większości) nie wynika ze wsparcia mediowego. Niemniej – wyniki to jedno, ale nie zapomnimy o ocenie świeżości idei i jakości wykonania.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

E. MOBILE

W tej kategorii docenimy kreatywne formy komunikacji marketingowej, w których główną rolę odgrywają współczesne urządzenia mobilne, takie jak telefony, smartphony czy tablety lub rozwiązania przygotowane specjalnie na nie.

E01. APLIKACJE

Aplikacje mobilne wspierające komunikację marketingową.

E02. STRONY MOBILNE

Uwaga – stronę mobilną możesz zgłosić także w głównej kategorii STRONY.

E03. MOBILNE FORMATY REKLAMOWE

Tu docenimy formaty stworzone w pierwszym rzędzie do emisji na urządzeniach mobilnych, w kreatywny sposób wykorzystujące możliwości urządzeń przenośnych.

E04. INNE ROZWIĄZANIA MOBILNE

W tej podkategorii szukamy rozwiązań mobilnych niepasujących do żadnej z powyższych kategorii.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

F. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Social media przeżywają boom, który zasługuje na rozszerzenie listy podkategorii. Zacznijmy od następujących:

F01. KREATYWNA KAMPANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Masz na koncie kreatywną kampanię, która nie mogłaby odbyć się bez mediów społecznościowych? Wykorzystałeś Facebooka, Instagram, Snapchat (albo stare dobre blogi) w sposób, który nas zaskoczy, rozbawi, skłoni do refleksji? Właśnie takich akcji tutaj szukamy.

F02. KREATYWNIE PROWADZONY KANAŁ SOCIAL MEDIA

W tej kategorii docenimy treści publikowane regularnie w dowolnym (lub kilku) kanałach social media marki, które nie będą standardowym ?lol-content?em? tworzonym po linii najmniejszego oporu.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

G. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII

W tej kategorii jury doceni projekty, w których w kreatywny – np. nowy lub przewrotny – sposób wykorzystana została technologia przekładając się bezpośrednio na jakość komunikatu/ideę komunikacji.

G01. KREATYWNE WYKORZYSTANIE AUTORSKIEJ TECHNOLOGII

Docenimy tu przykłady autorskich rozwiązań technologicznych wspierających kampanię marketingową..

G02. KREATYWNE WYKORZYSTANIE JUŻ ISTNIEJĄCEGO ROZWIĄZANIA TECHNOLOGICZNEGO

…ale wiemy też, że czasem wystarczy wykorzystać gotowe rozwiązanie technologiczne w nowy i kreatywny sposób.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

H. DIGITAL BRANDED CONTENT

W tej kategorii docenimy kampanie oparte o zaskakujący i kreatywny branded content (od contentu rozumianego jako film/video poprzez gry na niestandardowych/nowych rozwiązaniach kończąc). Pamiętajcie – nawet najsmaczniej nakręcony przepis kulinarny trudno uznać jeszcze za kreatywny branded content. Opowiedzcie nam o pomyśle stojącym za publikowanymi treściami!

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

 

I. BRANDED TECH

Coraz częściej elementem lub podstawą działań komunikacyjnych stają się specjalnie zaprojektowane technologiczne produkty, usługi lub doświadczenia – w tej kategorii chcemy wyróżniać prace digital, w których komunikacja schodzi na dalsze tło a sam opracowany dla danej marki produkt, usługa lub doświadczenie stają się jej istotą.

I01. PRODUKT/ USŁUGA

W tej podkategorii doceniamy unikalne technologiczne produkty i usługi opracowane na potrzeby marek – np. wearables, usługi online, etc.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

I02. DOŚWIADCZENIE

Projekty reklamowe, w których rozwiązanie technologiczne przełożyło się na unikalne doświadczenie offline – np. digital/interactive OOH

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

J. DIGITAL CRAFT

Bolączka ostatniego dziesięciolecia w reklamie: musi być na jutro. Coraz częściej brakuje nam czasu, by tworzyć rzeczy piękne, dopracowane, mocne warsztatowo. Tym chętniej docenimy wybitny craft w digitalowych projektach reklamowych: w tej kategorii będzie on znacznie ważniejszy niż idea. Choć najlepiej, jeśli idealnie z nią współgra.

J01. COPYWRITING

J02. DESIGN

J03. INTERFACE I NAWIGACJA

J04. USER EXPERIENCE

J05. ILUSTRACJA

J06. FOTOGRAFIA

J07. MUZYKA I SOUND DESIGN

J08. ANIMACJA

J09. FILM DIGITALOWY/ MOBILNY

J10. AUGMENTED & VIRTUAL REALITY

J11. STORYTELLING

J12. TECHNOLOGICAL CRAFT

Wszelkie projekty reklamowe, w których zastosowanie autorskich lub w unikalny sposób już istniejących technologii zasługuje na oddzielne wyróżnienie.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

K. KREATYWNE WYKORZYSTANIE DANYCH

To kategoria, w której szukamy świeżych i zaskakujących sposobów na wykorzystanie baz danych i zbiorów informacji – istniejących wcześniej lub zgromadzonych specjalnie na potrzeby kampanii. Pokaż nam, że dostęp do zgromadzonych danych lub ich interpretacja była kluczowa dla sukcesu kampanii. Pokaż, że wykorzystałeś zbiory danych jak nikt dotąd.

Zobacz przykłady prac w tej kategorii

Creampie