Klub Twórców Reklamy

Konkurs KTR

Bas Korsten przewodniczącym jury KTR

Bas Korsten jest dyrektorem kreatywnym oraz jednym z partnerów zarządzających w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.

Bas jest absolwentem studiów inżynierskich. W 1992 ukończył Logistykę i zarządzanie, zaś dwa lata później na Uniwersytecie Nijmegen (Holandia) uzyskał również stopień naukowy w ramach studiów biznesowych. Szybko jednak zdał sobie sprawę, że minął się z powołaniem, i skierował swoje zawodowe kroki w kierunku rynku reklamy. Zaczynał w 1997 roku jako junior copywriter w Result DDB. Dwa lata później został członkiem zarządu oraz wygrał tytuł Agencji Roku 1999 i 2001. W 2004 roku założył agencję Selmore, a w 2008 Nothing (stworzył w niej nowy sport o nazwie FootGolf, który jest obecnie uprawiany na całym świecie). Pod koniec 2011 dołączył do J. Walter Thompson Amsterdam, gdzie jest odpowiedzialny za strategiczny i kreatywny rozwój agencji oraz jej klientów.

Po przejściu Basa do JWT Amsterdam, jego pierwszy ruch w ramach transformacji firmy, był ruchem w dosłownym znaczeniu – przeniósł on agencję do nowej lokalizacji. Bas zaprojektował nie tylko wnętrze nowego biura ale również nową strukturę organizacji. Opierała się ona na trzech departamentach (Think, Do i Make) wpisując się jednocześnie w przyjęte przez Basa motto agencji, brzmiące: „Międzygalaktyczna Dominacja” (“Intergalactic Domination”) I stawiając tym samym innowację w sercu agencji.

W wyniku tych działań, rok 2015 przyniósł JWT Amsterdam wiele sukcesów, były to między innymi Epica Grand Prix, Cannes Lions w dwóch kategoriach i D&AD Pencils. Ale to rok 2016 stał się szczytem jego pięcioletniej podróży z agencją.

W 2016 roku JWT Amsterdam została wybrana holenderską Agencją Roku, a przyznanie jej dwóch Grand Prix w Cannes za kampanie „The Next Rembrandt” sprawiło, że biuro to zostało najbardziej nagradzaną holenderską agencją podczas tej edycji Cannes Lions (łącznie 17 statuetek), wyprzedzając Wieden&Kennedy , 180 i 72andSunny. W październiku 2016 roku uznanie jurorów Cannes potwierdził tytuł „Innovation Agency of the Year”.

Kampania Basa „The Next Rembrandt” była prezentowana na TEDx, prestiżowych Targach Książki we Frankfurcie, w telewizyjnych programach naukowych we Francji, Niemczech i Japonii. Bas pojawił się w serii „Bill Nye saves the world”, produkowanej przez Netflixa, a drukowane w 3D, oparte na sztucznej inteligencji malarstwo, było tematem przemówienia CEO Microsoftu, Satyi Nadella, do 50 najlepszych zarządzających w Ameryce.

Bas wraz został wymieniony jako jeden z 50 najbardziej kreatywnych osób roku 2016 przez AdAge’s Creativity 50. W zestawieniu oprócz niego znaleźli się między innymi Tom Ford, Beyoncé, Prince I David Bowie. W kolejnym roku Bas znalazł się również  z zestawieniu „10 Globalnych Liderów Kreatywnych, którzy na nowo wymyślili Reklamę i Branżę Reklamową”.

Innym istotnym projektem Basa, który niedawno zyskał światową uwagę, była „Szkoła sprawiedliwości” („The School for Justice”). Szkoła prawnicza w Indiach, która zamienia osoby, które przeżyły handel ludźmi, w prokuratorów. Projekt został nagrodzony Złotym Lwem na Festiwalu w Cannes w 2017 r oraz otrzymał Czarny Ołówek na D&AD Impact.

W sumie Bas zdobył 30 Cannes Lions, w tym 2 Grand Prix, 11 Ołówków D&AD oraz wiele innych krajowych i międzynarodowych nagród.