KREATYWNE & ZREALIZOWANE. MUZEUM HISTORII KOBIET

Young Creatives tworzy przestrzeń do współpracy między markami, a najlepszymi młodymi talentami z agencji reklamowych, PR-owych, mediowych, designu i digitalu. Dla uczestników to okazja na sprawdzenie umiejętności kreatywnego myślenia, a dla marek otrzymania wielu nieszablonowych pomysłów przygotowanych w odpowiedzi na brief. O zwycięskim designie mówi autorka projektu - Małgorzata Dragun i Małgorzata Światlak z Agencji Performance Media oraz Wiceprezeska Fundacji Historii Muzeum Kobiet – Anna Kowalczyk.

 

W ramach kategorii Design, której partnerką było Muzeum Historii Kobiet, powstała identyfikacja wizualna dla Bazy Historii Kobiet, pierwszego tego typu wirtualnego repozytorium wiedzy o kobietach w historii Polski i świata. Uczestnicy konkursu mieli 24 godziny by zaprojektować identyfikację wizualną oraz jej rozwinięcie w mediach społecznościowych. Brief został przygotowany przez Kaję Dobrzańską Przewodniczącą kategorii, Annę Kowalczyk z Muzeum Historii Kobiet oraz Jakuba Kicińskiego z agencji Spokojnie.

„Stworzona koncepcja jest nie tylko piękna, spójna i funkcjonalna, ale przede wszystkim świadczy o głębokim zrozumieniu idei Bazy Historii Kobiet i naszych wartości jako organizacji. Projektantki ściśle współpracowały z nami na etapie wdrażania wersji testowej bazy i na bieżąco dostosowywały projekt do naszych potrzeb, dzięki czemu dziś pod adresem baza.historiakobiet.org można oglądać piękną wersję beta, która z każdym dniem testów będzie działać coraz lepiej.” – o współpracy oraz własnych wrażeniach dotyczących zwycięskiej wizualizacji mówi Anna Kowalczyk Wiceprezeska Historii Muzeum Kobiet.

 

Zapytaliśmy również o efekty i odbiór wdrożonej kampanii „Kampania wokół bazy dopiero się zaczyna, ale już zbieramy bardzo pozytywne reakcje. Doceniono walory estetyczne i funkcjonalne identyfikacji wizualnej oraz jej rozmach i odwagę – nietypowe przy tego typu repozytoriach wiedzy. Cały czas gromadzimy feedbacki, bo baza wciąż jest w fazie testów. Elementy identyfikacji trafiły też w formie grafik do naszych social mediów – wywołując entuzjastyczne reakcje i lawinę polubień.”

O pomyśle oraz o przebiegu procesu wymyślania poszczególnych elementów komentują autorki zwycięskiego projektu Małgorzata Dragun i Małgorzata Światlak. „Naszym zdaniem było zaprojektowanie odświeżonego wyglądu strony, który będzie zachęcać do jej eksploracji przy jednoczesnym zachowaniu ważkości prezentowanych treści. Szatę graficzna strony postanowiłyśmy więc wzbogacić o silny, energetyzujący kolor pomarańczowy, który symbolizuje kobiecą energię bijącą z każdej historii. Do projektowania podchodziłyśmy z czułością i empatią wobec prezentowanych biografii, chcąc tym samym oddać należyty hołd kobietom. Finalnie, powstał czysty i energetyczny layout, który rozwija dotychczasową komunikację BHK i sprawia, że nawigacja po stronie staje się intuicyjna i wciągająca - niczym historie naszych bohaterek.”.