KREATYWNE & ZREALIZOWANE. Stowarzyszenie Sędziów Polskich „Iustitia”

Young Creatives to miejsce współpracy między markami a najlepszymi młodymi talentami z agencji reklamowych, PR-owych, mediowych, designu i digitalu. Dla uczestników to okazja na sprawdzenie umiejętności kreatywnego myślenia, a dla marek do otrzymania wielu nieszablonowych pomysłów przygotowanych w odpowiedzi na brief. W tegorocznej edycji partnerem kategorii Print było Stowarzyszenie Sędziów Polskich „Iustitia”. Zwycięski print, choć dla nietypowego w tej kategorii partnera mieliśmy przyjemność oglądać już w przestrzeni publicznej m.in. telewizyjnych programach informacyjnych i stronach internetowych. 

"Pomysł z początku wydał nam się zbyt nowatorski, abstrakcyjny. Budził pewien opór. Uznaliśmy to jednak za ogromną zaletę, ponieważ wyciąga nas z bańki czegoś, co uznawaliśmy za adekwatne środki komunikacji wizualnej. Natomiast im dłużej nam towarzyszył, tym bardziej nam się podobał. Wszystkie elementy projektu doskonale wpasowały się w strategię marki. Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem adresatów naszego przekazu i wpłynął na wyniesienie komunikacji Stowarzyszenia na wyższy poziom." - swoich odczuciach względem pracy Bartłomiej Przymusiński, Członek zarządu i Rzecznik prasowy Stowarzyszenia Sędziów Polskich „Iustitia”.

Zapytaliśmy go również o to, w jakich obszarach udało się już zaimplikować nową szatę graficzną dla Stowarzyszenia, stworzoną przez uczestniczki Konkursu Young Creatives.

"Projekt udało do tej pory się zrealizować wykorzystując grafikę do wykonania ścianek, koszulek, wlepek czy kalendarzy. Mamy pomysł na dalsze jego wykorzystanie dla celów witryny internetowej." 

Doświadczenia partnerów kategorii są dla nas równie ważne, co powstawające podczas konkursu projekty. Zapytaliśmy, więc co było motywatorem by zaangażować się we współpracę i jakie są odczucia Bartłomieja po zakończonej edycji Young Creatives 2023. 

"Konkurs jest szansą na uzyskanie przez osoby odpowiedzialne za komunikację kompletnie nowej perspektywy, innego spojrzenia na swoje dotychczasowe działania i budowanie komunikacji na przyszłość. Natomiast argumentem za przystąpieniem do konkursu było poszukiwanie narzędzi komunikacji innych niż dotychczas stosowane, w trendach i takich, które pozwolą nam poszerzyć krąg odbiorców naszego przekazu." 

 

Przyglądając się powstałym podczas konkursu projektom zapytaliśmy autorki o szczegóły zwycięskiej pracy, którą stworzyły dla Stowarzyszenia. 

"Po indywidualnym przemyśleniu tematu, a następnie wspólnej burzy mózgów, odnalazłyśmy nurt koncepcyjny, z którym postanowiłyśmy odważnie płynąć do przodu. Dlaczego odważnie? Bo zaprojektowany przez nas plakat na pierwszy rzut oka wcale nie kojarzył się z prawem. Mimo to chęć stworzenia czegoś wyróżniającego popchnęła nas do zestawienia tematu prawa z barwnymi językami i kreatywną grą słów. W projekcie postanowiłyśmy odnieść się również do kulturowego elementu współczesności jakim są memy oraz do prostego języka tłumaczącego przeciętnemu obywatelowi, na czym polega praworządność." - tłumaczy Monika Olkiewicz, współtwórczyni zwycięskiego designu. 

Niektórzy zastanawiają się nad powodami, którymi kierują się młodzi kretywni przystępując do konkursu, podczas którego mają jedynie 24 godziny na stworzenie projektu, odpowiadającego na brief i mającego szansę na Złoto. Autorki projektu "Język prawa" o swoich motywach mówią, że "Jak na młode i kreatywne osoby przystało, ciągle poszukujemy nowych przestrzeni do wyzwolenia swojej kreatywności – stąd, między innymi, decyzja o przystąpieniu do konkursu. To również potrzeba poszerzania horyzontów i sprawdzenia się w czymś nowym oraz chęć podjęcia wyzwania i „zmierzenia się” z osobami z tej samej branży skłoniły nas do udziału.". To miłe - dzięki. Zapraszamy również w tym roku. Zapisy już od 07.02.2024. 

Nie przegap!