Przewodniczące i przewodniczący Jury 2024

 

Przedstawiamy przewodniczącę i przewodniczących składów jurorskich w dziewięciu kategoriach: Communication, Creative Strategy, Entertianment, Design, Technology, Craft Audio Video, Craft Fotografia, Craft Ilustracja oraz nowej - For Good.



Zgłoszenia do KTR, jak co roku, będą oceniane przez najlepsze ekspertki i ekspertów z branży.

 

 

 

W tym roku przewodniczącymi poszczególnych kategorii będą:

Przewodniczący kategorii Communication

 

MARCIN SOSIŃSKI

DENTSU CREATIVE

Chief Creative Officer Poland & CEE

Przewodnicząca kategorii Creative Strategy

 

MAŁGORZATA MAJCHER

DDB Warszawa

Chief Strategy & Innovation Officer

 

Od 15 lat jestem związana z branżą reklamową głównie jako strateg. Ostatnio staram się łączyć perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu jako Chief Strategy&Innovation Officer. W swojej codziennej pracy opieram się na 2 założeniach:  

1). Kreatywność to największa siła w biznesie  

2). Mariaż świetnej kreacji i efektywnej strategii to dobry przepis na kampanie, które mogą zostać zauważone, zapamiętane i mogą coś realnie zmienić w zachowaniu ludzi.  

W efekcie jestem autorką strategii kampanii, które zdobyły m.in. 24xEffie, kilka nagród KTR, Innovation, a nawet jednego lwa (brąz w kategorii Mobile, 2015;-) 

Przewodniczący kategorii Entertainment

 

ŁUKASZ SZCZYBELSKI

Creative Director & Co-Founder

Feeders Agency 


Od 15 lat w branży reklamowej. Na koncie ma blisko 80 nagród otrzymanych zarówno w polskich, jak zagranicznych konkursach reklamowych. Pracował dla największych marek w Polsce i klientów w regionie CEE. Łukasz wierzy, że łączenie marek z ciekawymi twórcami wokół wyrazistych idei dających rozrywkę to świetny przepis na wyjątkowy i wyróżnialny content. Content, który sam zaczyna żyć w przestrzeni digitalowej. 

Przewodnicząca kategorii Craft Audio Video

 

MAŁGORZATA DROZDOWSKA

Co-Founder | Creative Partner

OK Human

 

Przewodniczący kategorii Design 

 

ADAM CHYLIŃSKI

TOFU studio

Creative Director

 

Adam Chyliński współzałożyciel i dyrektor kreatywny w TOFU studio. Zajmuje się głównie projektowaniem identyfikacji wizualnych, animacją oraz strategią komunikacji. Specjalizuje się w brandingach dynamicznych łączących grafikę z formami ruchomymi. Prace jego oraz zespołów, które prowadził były wielokrotnie nagradzane na najważniejszych konkursach na świecie np. Red Dot, Hong Kong Global Design Awards, Asia Design Prize, DNA Paris, Golden Pin Design Awards Taiwan, ADC Awards New York, KTR etc. 

Przewodnicząca kategorii Craft Fotografia

 

KOKA SKOWROŃSKA

Wunderkamera Studio

Creative Partner

 

Od 2021 roku w duecie z fotografem Ernestem Wińczykiem prowadzi butikowe studio Wunderkamera, gdzie także jako kreatywna i art director realizuje wizualne projekty łączące świat sztuki, designu i reklamy. W kreatywnej pracy szczególny akcent kładzie na kolor, humor, storytelling oraz styl odpowiadający maksymalizmowi jako konwencji estetycznej w fotografii. Założycielka Totem Studio Warsaw, artystycznego projektu, w którym koncentruje się na propagowaniu sztuki totemowania” oraz na tworzeniu Totemów - kolekcjonerskich rzeźb do wnętrz. Wcześniej przez prawie 15 lat związana zawodowo z szeroko rozumianą branżą kreatywną. Pracowała między innymi w domu produkcyjnym i impresariacie SHOOTME Visual Artists, w domu mediowym MEC oraz jako creativecopywriter w agencjach reklamowych takich jak Lubię to, Isobar czy Plej 

 

Przewodniczący kategorii For Good

 

MACIEJ TWARDOWSKI

Executive Creative Director 

Ogilvy Poland

 

Przewodniczący KTR, członek zarządu SAR, juror w tegorocznego D&AD a poprzednio także  

Cannes Lions, One Show i Eurobest. Prowadzi zespół kreacji w Ogilvy. Magazyn „The Drum” umieścił go na liście 200 najbardziej nagradzanych dyrektorów kreatywnych na świecie. 

Zdobył najbardziej prestiżowe nagrody za kreatywność i efektywność, w tym: złote Lwy w Cannes, Złote Effie, pierwszy w historii polskiej reklamy Yellow Pencil D&AD, pierwszy dla Polski i dla całej sieci Ogilvy Green Pencil na One Show NY, Best of Innovation, dwa Białe Miecze KTR i wiele innych. 

Wraz z zespołem Ogilvy tworzył między innymi kampanie „Do Ostatniego Drzewa” (Greenpeace), „Green Instructions” (LEGO) oraz „Buy My Cancer” (Fundacja Onkologiczna Alivia). Ma doświadczenie w pracy z takimi markami jak: Allegro, Żabka, Decathlon, LEGO, Reebok, Philips, Książęce, PKO BP, PZU, McDonald’s, T-Mobile, Żywiec Zdrój i wiele innych. Obecnie wraz z zespołem Ogilvy pracuje dla Empik, nju mobile, Nussbeisser, Prince Polo, Milka. 

 

 

Przewodnicząca kategorii craft Ilustracja

 

ADA ZIELIŃSKA

graficzka i ilustratorka

 

zajmuje się szeroko pojętą grafiką i ilustracją. W swoich pracach łączy nowoczesność z nostalgią lat 70. i 80. Nie kryje swojego zamiłowania do technik analogowych, wykorzystując je przy każdej nadarzającej się okazji. 

Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale Architektury Wnętrz oraz Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku na wydziale Grafiki, gdzie obecnie wykłada  
i współprowadzi II pracownię Podstaw Projektowania Graficznego.  

Nagrodzona m.in. złotą nagrodą KTR, laureatka Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury (2021). Brała udział w wystawach zbiorowych  
i indywidualnych m.in. w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, USA i Japonii. Ma na koncie współpracę z takimi markami i instytucjami jak Adobe, Netflix, Levi's, Spotify, Domestika, CD Projekt RED, „Fast Company Magazine”, „New Scientist Magazine”, Muzeum Narodowe w Gdańsku, i inni. 

 

Przewodniczący kategorii Technology

 

ALEK FRYDRYCH

180heartbeats + JUNG v. MATT

Creative Innovation Officer

 

Miał być pianistą, później programistą - został reklamiarzem. Studiował na Polsko Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych oraz Wyższej Szkole Sztuk Wizualnych i Nowych Mediów. Pracę w branży zaczynał 16 lat temu w Leo Burnett. Przez 8 lat zarządzał kreacją, obecnie łączy ten świat z technologią w 180 Heartbeats, gdzie pełni funkcję Creative Innovation Officer. Jego projekty były wielokrotnie nagradzane w konkursach kreatywnych w Polsce i na świecie min. pierwsze Grand Prix KTR za projekt digitalowy, Grand Prix Innovation, Złotymi Golden Drum, lwem w Cannes czy publikacjami w Lurzers. W zeszłym roku odebrał 4 złote KTR oraz kolejne Grand Prix Innovation "Innovation of the Year" za digitalowe doświadczenie "Telefon Anki". Nałogowy juror (KTR, YC, Mixx, YouTubeWorks, ...) 
 

Prywatnie fan hard sci-fi, entuzjasta gier komputerowych jako form fabularnych. 

 

 

Na zgłoszenia do konkursu czekamy do 10 maja 2024.  

Do konkursu można zgłaszać prace zrealizowane między 04.07.2023 - 20.05.2024.  

 

Promocja dla freelancerów: Freelancerzy mogą zgłosić jedną pracę za darmo. 

 

Zwycięskie prace zostaną ogłoszone 9 września podczas Gali KTR, która odbędzie się w Teatrze Nowym.